22-02-2025 |

Vacature | Clubhuismanager



Ben jij een ondernemende en gestructureerde organisator die met passie en zorg een clubhuis kan beheren? Wij zijn op zoek naar een gedreven clubhuismedewerker die ons clubhuis en bar tot een fijne en gastvrije ontmoetingsplek weet te maken.

In deze veelzijdige functie ben jij verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen in en om het clubhuis. Je bent in deze rol het eerste aanspreekpunt voor veel mensen. We zoeken daarom naar een goede verbinder en organisator. Als er zich problemen voor doen, dan ben jij degene die bijdraagt aan de oplossing. Daarnaast steek je ook zelf graag de handen uit de mouwen om het clubhuis schoon en uitnodigend te houden.

Jouw verantwoordelijkheden:

Je  beheert het bargedeelte  van ons clubhuis en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt binnen de richtlijnen van het verenigingsbeleid. Het clubhuis wordt intensief gebruikt.
Je  bent het eerste aanspreekpunt  voor leden en commissies en  onderhoudt contact met zowel interne als externe gebruikers/huurders   van het clubhuis. Om die reden  beheer   je de agenda voor reserveringen van ruimtes en activiteiten.
Ook zorg je voor goed contact met leveranciers van goederen en diensten. Je  draagt bij aan een prettige en schone omgeving  in en om het clubhuis (incl. het voldoen aan de eisen rondom sociale hygiëne en van de NVWA).Tot jouw werkzaamheden gaat ook de dagelijkse schoonmaak van het clubhuis behoren. 
Je zorgt voor een adequate barbezetting rekening houdend met de agenda van het gebruik van het complex. Optioneel, maar voor vereniging wel heel belangrijk en in de afweging dus ook een pre, is dat je je inzet om te gaan voorzien in de mogelijkheid voor spelers/coaches/teams om op trainingsavonden een maaltijd op de vereniging te kunnen nuttigen. 

Uiteraard doe je dit niet alleen, maar samen met vrijwilligers van de clubhuiscommissie die je helpen met de uitvoering. Denk hierbij aan de inkoop, de financiën, de barplanning en het organiseren van een aantal reguliere evenementen. Voor de evenementen is er een groep vrijwilligers die hier graag een handje bij helpt. Jij draagt vanuit jouw rol bij aan de organisatie ervan. Een van de bestuursleden is verantwoordelijk voor deze commissies en voor jou als werknemer. Afhankelijk van jouw competenties en vaardigheden kunnen nadere afspraken gemaakt worden tussen jou en het bestuurslid. 

Wat wij zoeken in jou:


  • Affiniteit met sport in het algemeen en meer specifiek met hockey. Je hoeft geen lid te zijn (geweest) van Ring Pass, maar bent wel bereid om te investeren in de relaties binnen de vereniging.
  • Affiniteit met en ervaring in horeca- of clubhuisbeheer en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel (HACCP certificaat in bezit of bereid dat te halen).
  • Stressbestendigheid & flexibiliteit (o.a. onregelmatige werktijden en werken in het weekend)
  • Klant- en servicegerichtheid en een proactieve houding
  • Organisatorisch sterk, werkt graag met mensen (waaronder vrijwilligers en beroepskrachten) en kunt hen motiveren en begeleiden
  • Oog voor hygiëne, veiligheid en het naleven van de regels daaromtrent

Wat wij bieden:

Een zelfstandige en afwisselende rol in een gezellige omgeving met veel contact met leden, gebruikers en het bestuur. Je krijgt de ruimte om eigen ideeën in te brengen en bij te dragen aan de levendigheid van ons clubhuis! Het betreft een betaalde functie voor minimaal 32 uur (tot maximaal 38 voltijds) per week tegen een marktconform salaris (incl. vakantietoeslag).
Daar hoort bij dat je regelmatig aanwezig bent op het complex, ook in de (veldcompetitie) weekenden. Deze uren zijn een gemiddelde, waarbij het accent ligt op het hockeyseizoen van augustus t/m december en van februari t/m juni. Feitelijke werktijden vast te stellen in overleg met het bestuur en de barcommissie. 

Ben jij die persoon die we zoeken?  Heb je een ander idee over hoe deze functie ingevuld kan worden (bijv. een  DUO-baan ) , dan horen we dat ook heel graag. Ons bestuur komt graag met je in contact via  bestuur@ringpass.nl